Az Ízületek megóvása gyakorlatokkal

Hogyan óvjuk meg ízületeinket, néhány rövid és egyszerű tanács az ízületek megfelelő fitten tartásához.

A statisztikák alapján Magyarországon minden ötödik ember ízületi fájdalmakra panaszkodik, azon okból kifolyólag, hogy a kor előrehaladtával, a csontok közötti összeköttetéseket biztosító ízületek, egyre érzékenyebben reagálnak a külső és belső és változásokra. Az ízületeknél a csontokat, egy vékony porcréteg védi, az ízületi folyadékkal együttműködve, ez akadályozza meg, hogy összesúrlódjanak. Az ízületi folyadék az ízületi tokban jön létre, és az ízületek mozgása alkalmával, mindig az éppen igénybe vett területekre pumpálódik át.

Abból a célból, hogy ízületeink mindig fittek és olajozottan működőek legyenek, rendszeresen kell mozogjunk, mivel ez erősíti a porcok anyagát, illetve a mozgás által, az edzett izmok a rájuk nehezedő terhelést is hatékonyabban bírják el. Az olyan gyengéd sportok, mint a tájcsi vagy a jóga, a mozgékonyságot fokozzák, mialatt az ízületekre nem raknak rá nagy terheket.

A túlsúly soha nem előnyös, ha pár felesleges kilótól megszabadul, nemcsak közérzete változik jobbá, de bizonyos fokig a csípőjét és a térdeit is tehermentesíteni tudja ezzel. Az ó- és az x-láb ugyancsak ronthat a porcok állapotán, így ilyenkor a későbbi nagyobb gondok megelőzése céljából, ajánlott mindenképpen ortopéd szakorvos véleményét kérni.

Seatone Zöldkagyló kivonat tovább >>
Betegség Táblázat
Kattintson ide, ha betegségek szerint csoportosítva szeretné átnézni a termékeket.
Termék Rendelés
Kattintson ide, ha döntött már a minőségi Táplálékkiegészítők mellett, és rendelne.

Ha az ízületek fájni kezdenek

Izületi röntgenForduljunk orvoshoz, amennyiben az ízületeink fájni kezdenek, vagy ha úgy érezzük, hogy már nem anyira hajlékonyak és mozgékonyak, mint korábban voltak. Az ízületekre történő hirtelen behatás, illetve a balesetek következtében jelentkező ízületi panaszok, azonnali sürgősségi ellátást igényelnek. Olyan orvosi vizsgálat csupán egyetlenegy van, mely az ízületek állapotának szűrésével foglalkozik, az, amikor a gyermekorvos újszülött korban ellenőrzi, nem csípőficamos-e a csecsemő.

Reggeli fitnesz gyakorlatokat végezhetünk, így például járjunk fél percig egy helyben, majd egy rövid pihenőt követően, újabb 30 másodpercnyi helyben járást végezzünk. Ezt követően feküdjünk le a hátunkra, és legalább 1 percen keresztül biciklizzünk a levegőben, majd álljunk fel és és az egyik kezünkkel támaszkodjunk a falnak. Hajlítsuk be az egyik térdünket és lassan nyújtsuk ki a lábunkat előre irányba. Ismételjük meg ezt az utóbbi mozdulatot 5 alkalommal, majd a másik lábunkkal is. Végezetül a felsőtestünkön végezzünk kar váll és csípő körzéseket.

Vissza a Tetejére Megnézem az Árakat

2009 - 2017 © Minden jog fenntartva » Az oldalon lévő szövegek, képek és más tartalmak másolása jogi következményekkel jár.